Tuesday, May 09, 2006
|
aku geram sesangat hari ni.tak pernah aku rasa geram yang sebegini giler dalam sejarah hidup aku (pergh! dahsyat punya geram tu!) apa ke idaknya pagi² lagi aku dapat e mail dari CS HQ suruh arrange pick up dari sebuah kilang yang memang tak glamour & tak ternama langsung(biarpun kilang tu ada nama) kat Land of History ni.seperti biasa aku dengan penuh dedikasi nya menjalankan rutin yang sebagaimana biasa aku lakukan untuk mengaturkan sesi pick up.sesi pertamaaku :"hello good morning! may i speak to Ms R***** pls?"telefonis : "hello morning! hold on pls!"aku :"hello is it Kak R*****?" i'm ct calling from ***Ms R***** :"ye akak ni.aku :"akak ader pick up ke hari ni Ms R***** :"ha ah.ader.dah siap dah.kul baper budak tu dtg amik?aku: "biasa area akak lepas kul 2 ptg"Ms R***** :"oh! ok lah dtg la amik.brg sume dah ready.jgn lupa ek!"sesi keduaMs R***** :"hello ct ek?"aku :"ye kak saya ct"Ms R***** :"dik boleh suruh org adik tu dtg esok tak? sebab customer akak ader nak order lagi la"aku :"so tak jadi la pick up hari ni kak?"Ms R***** :"ha ah la dik.sorry ek.pick up esok je ekaku :"ok! (letak phone dgn rasa bengang)sesi ketigaMs R****** :"hello dik akak R***** ni!"aku :"ye kak.ada apa? (masih kontrol suara)Ms R***** :"dik brg leh pick up la ari ni ek.tadi akak suruh hold smpi esok pasal nak tggu e mail dari customer"aku :"ehm ... abis tu confirm la pick up jadi ari ni?Ms R***** :"ye.confirm.betul² confirm.amik ari ni ekaku :"ok la.(rasa nak hempas telefon tp tak jadi sbb bini bos ade kat sebelah)sesi keempat Ms R***** :"hello dik, kak R***** niaku :"ye kak napa? (dlm hati aku dah mula x sedap)Ms R***** :"ala dik mintak maaf banyak².brg tak jadi ambik la hari ni.boss akak baru balik dari oversea suruh hold smpi esok.maaf ek dik.jgn marah ek!aku :"laaaaaaaa .. tak jadi pulak? tadi akak kata confirm.Ms R***** :"sorry la dik.maaf ek.esok kalau betul² jadi akak call dulu ek.minta maaf banyak².janganlah marah ek!aku:"ok.esok kalau confirm call saya.(bayangkan bila bini bos & bos sdri takde kat office maka telefon tu jadi mangsa)mesti korang pun bengang tahap gaban kalau dpt customer macam ni.sekejap kata jadi .. sekejap kata tak jadi.yang jadi mangsanya aku lah.masuk kali ni dah 4 kali aku e mail ke HQ memperkatakan perihal jadi tak jadi ni.argh!!! bengang giler!!!!! mesti org HQ ingat aku ni tak betul.kejap kata ok kejap tak.padahal yang bikin aku susah si Ms R***** .hampeh giler!!! part yg aku paling bengang bila dia cakap "jangan marah dik ek!" bila dia kata jangan dgn nada suara yg lemah gemalai tu lagi la aku rasa nak meletop!!!Ya ALLAH Ya Tuhanku..kau berikanlah aku kekuatan utk menangani manusia² yg sebegini.AMIN!!* A E Y J A Y bisikan & nukilan isi hati seorang insan
3:30 PM